#2 – Converteert je website goed genoeg? Begin met deze checklist.

#2 – Converteert je website goed genoeg? Begin met deze checklist.

Heb je ons vorige artikel gelezen en je website goed bekeken? Dan is het nu tijd om te kijken of je website goed ingericht is voor conversies. Want als die bezoeker eenmaal op je website zit, wil je natuurlijk dat ze er zo lang mogelijk blijven. Hierdoor kunnen ze meer over je diensten, producten of bedrijf te weten komen, of nog beter: ze kunnen overgaan tot aankoop of informatie-aanvraag.

Onze opdracht voor jou:

Onderstaande vragen zijn gericht op conversie op je website. Beantwoord ze met ja of nee.

  • Staat er een relevante, korte en krachtige slogan in de header?
  • Is op de homepagina meteen duidelijk welke diensten je biedt?
  • Heb je een duidelijke call to action (CTA) button? (een opvallende knop die je bezoekers aanzet tot contact, producten bekijken, online bestellen, etc)
  • Zijn de buttons opvallend van kleur (contrasterend met de huisstijlkleuren) en hebben ze een goed formaat?
  • Zijn de teksten prettig leesbaar en goed te begrijpen?
  • Is duidelijk wie er achter het bedrijf zit en wie de dienst verzorgt?
  • Staan er foto’s van je team op de website?

Heb je vooral ja geantwoord? Perfect, dan is jouw website goed ingericht op conversie. De punten waar je nee op geantwoord hebt, verdienen nog wat aandacht. Probeer deze aan te pakken. Maar onthoudt, je kan niet alles tegelijk. Begin stapje voor stapje.