5 manieren om je content te slim te gebruiken

28-02-18 - - geschreven door: Barbera Koopsen
5 manieren om je content te slim te gebruiken

Schrijf jij ook zakelijke blogs op je website of webshop? Dan steek je er waarschijnlijk ontzettend veel tijd in. Content op je website is immers de basis voor een sterke social media- en content marketing. Gelukkig zijn er manieren om content te creëren met veel minder moeite, namelijk door je bestaande content te hergebruiken. Hieronder lees je over 5 manieren om je content te hergebruiken.

1: Vul je nieuwsbrief met blogs

Een nieuwsbrief is een ideale manier om je klanten van relevante informatie te voorzien en ze naar je website of webwinkel te halen. Door kleine stukjes van je blogartikelen in je nieuwsbrief te verwerken met een ‘lees meer’ knop, kun je meer bezoekers naar je website halen. Afhankelijk van waar je blog over gaat ( misschien wel de nieuwste merken in je webshop of informatie over een dienst die je aanbiedt) levert dit je wellicht ook meer sales op!

2: Giet je content in een andere vorm

Blogs zijn natuurlijk ook al gauw informatief, maar er zijn andere manieren om je boodschap over te brengen op een andere manier. Met een infographic bijvoorbeeld! Infographics zijn ideaal om je content in samen te bundelen in de vorm van tabellen, diagrammen of grafieken. Het is nog best een uitdaging om belangrijke informatie aantrekkelijk én duidelijk weer te geven, maar het is zeker een poging waard. Een goede infographic wordt namelijk al snel gedeeld. Google eens naar infographic tools die je helpen om je content op een duidelijke manier te verwerken in een infographic.

3: Gebruik je content als social media posts

Je bestaande content, of dit nu webteksten zijn of blogartikelen, zijn bij uitstek geschikt voor het delen op social media. Zo heb je altijd informatie die je kunt delen met je volgers. Door teksten af te wisselen en een link of een afbeelding bij te voegen heb je al gauw een grote variatie in berichten die je kunt delen op bijvoorbeeld facebook, instagram of linkedin. Heb je hier de tijd niet voor of kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op. Onze online marketeer kan zulke content planningen voor je maken, zodat jij alleen nog maar de berichten hoeft te plaatsen of in te plannen.

4: Verbeter een oud artikel en plaats hem nogmaals

Kijk eens naar je statistieken: zie je artikelen die nog niet zo vaak bekeken zijn? Het kan de moeite waard zijn om deze artikelen te herschrijven, met onze tips voor sterke teksten bij de hand. Zo kun aan de hand van reeds bestaande teksten nieuwe teksten schrijven en deze opnieuw publiceren. Let hierbij natuurlijk wel op dat het geen kopie wordt van het oude artikel en dat je de titel en descriptions anders verwoord. Google houdt immers niet van dubbele content 😉

5: Maak een checklist van je artikel een geef deze weg aan je klanten

Blogs over jouw business gaan al gauw over tips die je geeft, toch? Dat doen wij ook; je deelt immers de kennis en expertise van jouw vakgebied met je bezoekers en klanten. Deze tips kun je gemakkelijk omzetten in een handige checklist, mits jouw eindgebruiker daar natuurlijk wat aan heeft. Deze tips kun je dan weer uitwerken in een PDF of een nieuwsbrief en ze aan je klanten sturen. Tips waar je klant wat aan heeft, gratis en voor niets én zonder dat ze ernaar hoeven te vragen? Dat kunnen velen zéker waarderen.