Aan het woord: Tom Scheenen van Batenburg Installatietechniek

‘Sociale media zijn belangrijk voor ons. We gebruiken ze om relaties en geïnteresseerden te informeren over onze activiteiten. En over waar we goed in zijn. Gebleken is dat we op bepaalde thema’s online veel respons krijgen. En dat levert nieuwe klanten op. Dat kunnen we echt niet allemaal zelf. Daar hebben we Prode voor.’
Inspelen op de vraag van de markt, dat is belangrijk volgens Tom Scheenen van Batenburg Installatietechniek. ‘We zien de behoefte aan bedrijfszekerheid en veiligheid toenemen. Daar spelen we met onze online campagnes op in. Altijd vanuit expertises die we in huis hebben. Weet waar je goed – of nog beter – de beste in bent. Als je probeert overal goed in te zijn, word je nooit ergens de beste in. Breng focus aan in de dingen die je doet. En dat begint met het weglaten van zaken waar je minder goed in bent.’
Tijdens de lockdown in maart van dit jaar werd er een beroep gedaan op de flexibiliteit van Batenburg Installatietechniek. Tom: ‘Bij veel klanten ging de deur ineens dicht. Dat gaf een enorme uitdaging in onze planning. Vrij snel kwamen we tot een passende oplossing door ‘het kan niet’ om te draaien naar ‘wat kan wel’. Zo zijn we bijvoorbeeld op andere tijdstippen gaan werken. We hebben met diverse klanten maatwerkafspraken gemaakt. En we zijn met nieuwbouwprojecten waar wel ruimte was aan de slag gegaan. We kregen meer werk dan verwacht en hadden het ineens weer druk!’