#2 – Begin met nadenken over wat je wilt bereiken

#2 – Begin met nadenken over wat je wilt bereiken

Je online marketing begint met een goede basis, of wel strategie. Het beschrijft de manier waarop je je online doelen gaat behalen en op hoe je dat gaat doen.

Waarom is een strategie noodzakelijk? Omdat het van belang is dat je consistent bent en blijft in hoe je je online marketing inzet. Het biedt een houvast voor al je marketinginspanningen. Het zorgt ervoor dat je nadenkt over wat je doet en dat je niet lukraak met hagel schiet. Want je hebt er immers over nagedacht.

Creëer een strategie die bij jou past. Zowel op de korte als lange termijn. Want alles wat je nu doet, levert straks rendement op.

Onze opdracht aan jou:

  1. Welke doelen wil je online behalen? (meer bezoekers, meer naamsbekendheid, meer interactie, etc)
  2. Welke doelgroep wil je bereiken? (wie is diegene die je wilt bereiken)
  3. Waar heeft deze doelgroep behoefte aan? (wat is zijn of haar hulpvraag?)
  4. Via welke marketingkanalen kan ik deze doelgroep bereiken? (waar denk je dat deze mensen qua social media te vinden zijn?)
  5. Wie is jouw online concurrentie en wat doen zij? (en vooral waar laten zij kansen liggen?)
  6. Waar kun je over gaan schrijven? Zorg dat je content helder is!

Kom je er niet helemaal uit? Wij bepalen graag samen met jou de strategie en leggen dit vast in een plan wat jou verder helpt met jouw online marketing. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Benieuwd naar onze volgende artikelen?