#3 – Onderzoek jouw ideale klant

#3 – Onderzoek jouw ideale klant

Voorafgaand is het slim om na te denken wie je ideale klant is en waar je die online kunt vinden. Als je dit helder hebt is het makkelijker om ze te bereiken. Daarbij helpt het je om op de juiste manier te communiceren. Jezelf verplaatsen in je klant helpt hiermee. Dit kun je doen door een fictief persoon te bedenken die je ideale klant perfect omschrijft. Tijd om een klantprofiel te maken!

Onze opdracht aan jou:

  1. Wie is je ideale klant?
  2. Hoe heet je ideale klant?
  3. Wat is haar of zijn behoeften en wensen?
  4. Hoe oud is je ideale klant?
  5. Wat voor een werk doet je ideale klant?
  6. Wat is zijn of haar hobby?
  7. Heeft je ideale klant kinderen?
  8. Wat is het kennisniveau van jouw diensten bij de klant?

Door dit soort persoonlijke vragen te stellen, kun jij jezelf optimaal verdiepen in je ideale klant. Dit zijn voornamelijk aannames. Je zou met je ideale klant in gesprek kunnen gaan om te kijken of dat je aanname klopt.

Mocht je hulp nodig hebben bij het maken van een geschikt klantprofiel, dan ondersteunen wij je graag. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Benieuwd naar onze volgende artikelen?