Online ondernemen volgens Niels van Dorsser van UDS

Online ondernemen volgens Niels van Dorsser van UDS

‘Klanten gebruiken onze website en webshop vooral ook als een online catalogus. Ze vinden er de huidige voorraad en de brutoprijzen. Ze zien er hoeveel verschillende artikelen we leveren. En onze contactgegevens zijn er makkelijk online te vinden. Zo verlagen we de drempel om contact met ons op te nemen.’ 

Want persoonlijk contact staat voorop in de bedrijfsvoering van United Driveline Systems (UDS) in Wijchen, vertelt eigenaar Niels van Dorsser. ‘Ik denk dat de waarde daarvan in de huidige tijd nog wel eens wordt onderschat. Onze klantenkring bevindt zich in een straal van ongeveer 500 kilometer rondom onze vestiging in Wijchen. Als het nodig is, wil ik morgen bij de klant op de stoep kunnen staan.’

UDS levert aandrijftechniek en andere technische onderdelen aan fabrikanten van vooral landbouw- en tuin- en parkmachines. Niels: ‘Onze kwaliteitsonderdelen zijn bedoeld voor nieuwe machines. We willen constante kwaliteit kunnen leveren. Ook als het gaat om levertijden. Daarom doen wij al sinds jaren onze inkoop alleen in Europa. Ook dat past bij onze filosofie waarin persoonlijk contact voorop staat. Het getuigt van professionaliteit als je snel en makkelijk te bereiken bent. En daarvoor is het ook nodig om online zichtbaar te zijn.’

Een goede combinatie van online en offline blijft de toekomst volgens Niels. ‘Ik zie bijvoorbeeld ook voor me dat we in de toekomst wat meer met Instagram gaan doen. Steeds meer nieuwe projecten lenen zich ervoor om prachtig in beeld gebracht te worden. Bijvoorbeeld de toepassingen van ledverlichting voor de machinebouw die we leveren.’