#6 – Jouw perfecte landingspagina

29-06-20 - - geschreven door: admin
#6 – Jouw perfecte landingspagina

Heb je weleens een (online) campagne gedraaid? Dan zal je daar ongetwijfeld een landingspagina voor gemaakt hebben. Geen pagina die vanuit je menu bereikbaar is, maar puur een pagina waar bezoekers op ‘landen’. En die bezoekers komen dan vanuit Google of vanuit een betaalde advertentie op bv Social Media. Als ze eenmaal op die landingspagina zijn wil je ze iets laten doen: inschrijven voor een nieuwsbrief, een product aanschaffen of contact opnemen. Maar hoe maak je nu die perfecte landingspagina?

Onze opdracht voor jou:

Ga naar jouw landingspagina en beantwoord de volgende vragen met ja of nee.

  1. Herkenbaarheid: komen de tekst en de afbeelding uit je advertentie ook in het artikel terug?
  2. Staat er een sterke titel op de pagina?
  3. Is de tekst geschreven voor de bezoeker: geef je aan wat de bezoeker aan jouw product of dienst heeft?
  4. Is de tekst helder en to the point?
  5. Denk je met je klant mee: neem je de drempels weg die een klant kan weerhouden om tot conversie over te gaan?
  6. Staan er relevante afbeeldingen op de pagina?
  7. Staan er op de pagina reviews, klantervaringen of andere vermeldingen die vertrouwen geven?
  8. Is je landingspagina goed toegankelijk via mobiel? (als je onze opdracht in het artikel over gebruikersvriendelijke website hebt gedaan wel)
  9. Staat er een call to action op de pagina en trekt die je aandacht?
  10. Staat de call to action button op meerdere plaatsen op de pagina?
  11. Zit er druk achter? Zijn er bijvoorbeeld een beperkt aantal items/plaatsen of is het een tijdelijke actie?

Hopelijk heb je veel vragen met ja kunnen beantwoorden. Als je ergens nee geantwoord hebt, kan je daar nog wat aandacht aan schenken om tot een perfecte landingspagina te komen. Want hoe beter die landingspagina is, des te meer kans er is dat bezoekers tot een aankoop of andere conversie over gaan. We hebben ook voor je op een rij gezet wat absoluut verkeerd is bij een landingspagina: #7 Landingspagina optimaliseren? De 4 valkuilen.