Word ook online een sterk merk

17-06-19 - - geschreven door: admin
Word ook online een sterk merk

Je hebt een geweldig bedrijf. Uitstekende diensten en producten, een mooie website, goede contacten en een leuke klantenkring. Wat wil je nog meer?

Meer omzet per klant misschien? Je bedrijf laten groeien? Of je klanten op het juiste moment bereiken? Zorg dan dat je de zichtbaarheid van je bedrijf vergroot. Laat je website zijn werk doen en zorg voor een sterk online merk. Hoe je dit doet? We leggen het je graag in 4 stappen uit.

Stap 1: Zorg voor een goed verhaal en zet dit op papier

Voordat klanten met je in zee gaan, willen ze weten wie je bent, wat je doet, hoe dat werkt enzovoorts. Klanten willen iets van zichzelf in jouw product of dienst herkennen. Dat geeft vertrouwen. Speel daarom in op de vraag van je klant: hoe los je het probleem van je klant op? Welke behoefte van de klant vervul jij met je product of dienst? Deel je kennis door te schrijven, dit kan met kennisartikelen, landingspagina’s, verdiepingen in je producten, blogs, nieuws, etc. Plaats dit op je website zodat niet alleen je klant dit ziet maar ook Google.

Stap 2: Laat op de juiste plekken prikkelende berichten achter

Een goed verhaal hebben is 1 ding. Het vertellen is iets heel anders. Het hebben van een website is hierin niet genoeg. Je klant moet deze website kunnen vinden. Dat doe je door je klant op verschillende manieren bij je product uit te laten komen. Hoe vaker de klant je tegenkomt in zijn zoektocht naar antwoorden op zijn vragen, hoe meer hij je zal erkennen als expert. Gebruik emailmarketing (nieuwsbrieven) en social media kanalen om je kennis te verspreiden.

Stap 3: Maak een online marketing strategie

Welke (online) middelen je inzet voor het trekken van klanten naar je website is afhankelijk van wat je te bieden hebt en wat je klanten zoeken. Social media is een eenvoudige manier om in te zetten, maar om hier echt profijt van te hebben, zul je een strategie moeten hebben. Af en toe een bericht plaatsen zet immers geen zoden aan de dijk. Je klant moet jouw product steeds opnieuw weer tegen komen in zijn zoektocht naar antwoorden op zijn vragen.

Stap 4: Meten is weten

Van alle acties die je inzet wil je weten of deze effect hebben. Bereik je je beoogde doel? Hiervoor geldt: meten is weten. Want er is niet één weg naar online succes. Achterhaal wat die nieuwsbrief voor de nieuwste campagne heeft opgeleverd. Ontdek waar je klanten vandaan komen en krijg inzicht in hun manier van zoeken naar antwoorden. Zo kun je bewuster kiezen voor een specifieke actie en wordt je promotie steeds effectiever.

Aan de slag met een online sterk merk?

Wil je echt aan de slag om online een sterker merk neer te zetten, houd het dan niet bij stap één of twee, maar doorloop alle vier de stappen. Dan ga je gegarandeerd resultaat zien van je werk. Wil je advies of eens van gedachten wisselen over wat een online sterk merk voor jouw bedrijf kan doen? Laat het ons dan weten. We helpen je graag met één van de stappen, of, wanneer jij dat wilt, met alle vier.

Prode verzorgt onder meer concurrentenanalyses, marketingstrategieën, zoekwoordenanalyses, content, digitaal adverteren en de analyse en inrichting van verschillende digitale marketingkanalen.