Top 3 relevante online marketing trends voor jou

Top 3 relevante online marketing trends voor jou

Niets verandert er vandaag de dag zo snel als trends op het gebied van online marketing. Sterker nog, veel bedrijven realiseren zich nu pas dat ze toch echt ‘iets’ met online marketing moeten doen. Bij Prode roepen we het al langer: online marketing is de sleutel naar succes van jouw online business. Met alleen een website red je het niet. Door het effectief inzetten van bijvoorbeeld geoptomaliseerde blogartikelen, pakkende e-mail campagnes én social media bereik je pas echt je doelgroep en potentiële nieuwe klanten.

Daarom deelt onze online marketeer, Malu, de laatste trends op het gebied van online marketing. Er zijn natuurlijk ontzettend veel trends, maar Malu deelt dé 3 trends met je die voor iedereen relevant en implementeerbaar zijn. (Geen ingewikkelde augmented reality via Snapchat bijvoorbeeld ). Zo kun je zelf aan de slag met jouw online marketing inspanningen naar een hoger level tillen!

1: Persoonlijke content

Veel bedrijven maken nog steeds de fout door vooral informatie te zenden over henzelf. Zo schreeuwen ze van de daken hoe geweldig en uniek hun diensten zijn, maar ze vergeten hierbij vaak te denken aan wat er in het hoofd van de klant omgaat. Die denkt alleen maar: ‘What’s in it for me?’. Het is dan ook de kunst om je klant persoonlijk aan te spreken en in te spelen op zijn of haar behoeften. Zo kun je bijvoorbeeld de onderwerpregel van je nieuwsbrief veranderen van ‘Nieuws en ontwikkelingen van BedrijfX’ naar ‘Onze belangrijkste ontwikkelingen voor jóu’. Dit geldt ook zeker voor social media. Daar hoort een vertaalslag bij van data naar content. Hoe meer je weet over de ontvanger van je berichten, hoe relevanter, persoonlijker en dus effectiever je boodschap is.

2: Creativiteit

Men wordt overspoeld met informatie op social media, waardoor het lastig is om eruit te springen met jouw bericht. Een beetje creativiteit is dan ook een must! Een stukje tekst met een link en een afbeelding? Saai! Dit zal de aandacht van jouw doelgroep al lang niet meer trekken. Kies in plaats van een gewone afbeelding bijvoorbeeld voor een GIF afbeelding of een korte video. Zo kun je met de app Boomerang leuke, korte videos maken. Zelf lieten wij op deze manier via Instagram zien hoe wij scrummen op kantoor: een kleine animatie met een groot bereik!

3: LinkedIn als contentplatform

Bijna iedereen heeft een Linkedin profiel, maar lang niet iedereen maakt hier optimaal gebruik van. Dat vinden we zonde bij Prode! Vroeger werd LinkedIn vooral gebruikt om je netwerk te onderhouden, maar anno 2018 is de interface en bruikbaarheid van het platform sterk verbeterd, waardoor het delen van content nu nog makkelijker is. Denk bijvoorbeeld aan het delen van relevante content op je tijdlijn, of het schrijven van een artikel. Onze tip: maak het ook hier persoonlijk en deel je visie of maak een statement.
Je ziet vaak dat mensen LinkedIn gebruiken om te delen dat ze een mooie opdracht of een nieuwe klant hebben binnengehaald, maar dat is vaak niet informatie waar je connecties op zitten te wachten. Deel content waarvan je zeker weer: dít vinden mijn connecties interessant!

Dit zijn de 3 marketing trends van 2018 die wij bij Prode het meest relevant voor onszelf en onze klanten vinden. Wat vind jij? Ga jij deze marketing trends inzetten?