#11 – Volg je marketingcampagnes

#11 – Volg je marketingcampagnes

Online actief zijn is nu belangrijker dan ooit. Blijf daarom op de hoogte van de ontwikkelingen die juist nu spelen, en houd daarbij in de gaten of je jouw doelgroep op de best mogelijke manier bereikt.

Het is een natuurlijke reactie om je website en marketing te laten liggen. Je prioriteit ligt op dit moment immers bij je personeel en vaste lasten. Wij begrijpen dat als geen ander. Let wel op dat je niet te hard terugstapt, want jouw marketingacties genereren hoe dan ook bereik.

Ons advies: meten is weten en dat gaat jou in deze tijd helpen. Er zijn tegenwoordig verschillende digitale marketinginstrumenten beschikbaar die je marketing-inspanningen kunnen meten. Denk aan analytics en CRM systemen. Ook social media tools zoals Facebook en LinkedIn geven bij marketingcampagnes zicht op de resultaten.

Het kan even duren voor deze systemen bruikbare data hebben gegenereerd. Door je campagnes vanaf het begin te volgen, krijg je de voorsprong die nodig is om tijdens moeilijke tijden de juiste acties uit te zetten.  Bijsturen is daarbij van groot belang. Want die campagnes, of het nu social media marketing of het versturen van nieuwsbrieven is, gaan zeker niet in één keer goed. Hoe eerder je er mee aan de slag gaat, des te beter ben je straks voorbereid.

Mocht het niet lukken om zelf grip te krijgen op de resultaten van je website en online-marketingactiviteiten? Laat het ons dan weten. We kunnen je hier wegwijs in maken.

Bekijk ook ons laatste artikel van deze serie #12 – Vergeet je bestaande klanten niet.