#9 – Zet je nu juist wel of geen blogs en social media in?

#9 – Zet je nu juist wel of geen blogs en social media in?

Ons advies: doe het wel! Maar let op wat je doet. Ga niet vol overgave proberen te verkopen, daar zit niemand op te wachten. Helaas zijn we allemaal getroffen, maar je kunt heel goed delen hoe het met je gaat en wat jij anders doet nu je in deze situatie zit. Deel bijvoorbeeld hoe jij je dienstverlening aanpast om aan alle normen en eisen te voldoen. Of deel je kennis, om te laten zien dat jij echt een expert bent binnen jouw vakgebied. Negeer de coronacrisis niet, plaats nu geen berichten alsof er niets aan de hand is. Probeer op jouw manier van waarde te zijn. Dit verdient zich uiteindelijk alleen maar terug.

Onze opdracht voor jou:

  • Pas jij je dienstverlening aan? Maak een overzicht van je aanpassingen
  • Vertel je doelgroep hoe jij je werkzaamheden uitvoert en hebt aangepast
  • Kijk om je heen welke onderwerpen op dit moment populair zijn
  • Bedenk op welke manier je van waarde kunt zijn voor je doelgroep
  • Ga je schrijven? Haak met je content in op de huidige situatie
  • En let op: het is geen tijd voor directe sales!

Het is helemaal niet verkeerd om je marketingactiviteiten voort te zetten, mits je het op een gepaste manier inzet. Dit geldt ook voor het inzetten van wel of geen nieuwsbrieven. Ons advies is ook hier om er absoluut mee door te gaan! Maar: let op wat je doet. Wat je zeker helpt is het volgen van je marketingcampagnes. Zo kun je zien hoe je doelgroep op jouw blogs en social-mediaberichten reageert.  Succes!