#10 – Zet je nu juist wel of geen nieuwsbrieven in?

#10 – Zet je nu juist wel of geen nieuwsbrieven in?

Ook hier is ons advies; doe het wel! Maar let op wat je doet. Nieuwsbrieven zijn een mooie tool om met je (potentiële) klanten in contact te blijven. Het zorgt ervoor dat je zichtbaar blijft, dat je klanten jou niet vergeten. Bij het versturen van nieuwsbrieven is het van belang dat je ze op een gepaste wijze invult en niet te vaak verstuurt. Het zou zonde zijn als mensen zich gaan uitschrijven voor je nieuwsbrief, omdat ze te veel mails van je ontvangen.

Een goede nieuwsbrief in deze tijd:

  • Vertelt een verhaal
  • Is kort en bondig
  • Bevat geen directe sales
  • Wordt consequent verstuurd (voorkeur is één keer in de maand)
  • Maakt geen gebruik van grote foto’s of headers
  • Gebruikt een titel die pakkend is met 1 hoofdonderwerp
  • Bevat een persoonlijke aanhef
  • Past bij de huisstijl van je bedrijf of merk
  • Linkt naar een duidelijke pagina op jouw website
  • Wordt naar de juiste doelgroep gestuurd (segmenteren)

Juist in deze tijd is het van belang om online zichtbaar te blijven en met je klanten in contact te staan. Middels het versturen van een nieuwsbrief kun je op gepaste wijze zichtbaar blijven voor je (potentiële) klanten.

Lees ook een van onze andere artikelen: