Zo word je beter vindbaar in Google

03-03-20 - - geschreven door: admin
Zo word je beter vindbaar in Google

In de online zakenwereld is één ding van essentieel belang: gezien worden. Wanneer mensen op zoek gaan naar een product of dienst, moet jouw website tevoorschijn komen – het liefst in de top-3 van de zoekresultaten! Maar hoe zorg je dat je site hoger komt in de organische zoekresultaten? Dat is in een woord te bevatten: SEO.

Wat is SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimalisation. Zoekmachineoptimalisatie, in een mooi scrabblewoord. Het bestaat uit een grote verzameling elementen, welke stuk voor stuk ingezet moeten worden om Google te behagen. Zo moet de site niet te lang doen over het laden, moeten afbeeldingen in de juiste formaten worden aangeboden, houd je de programmacode lekker compact en moeten afbeeldingen zowel relevant zijn als de juiste benamingen hebben. Allemaal elementen die er voor kunnen zorgen dat je beter gevonden wordt… en die ervoor zorgen dat je lager in de zoekresultaten komt als je er minder goed op scoort dan je concurrenten.

Teksten

Het belangrijkste doel van je website is echter om klanten te bieden waar ze naar zoeken. Een goede SEO tekst is daarbij essentieel. Geef antwoord op een vraag, dat is in feite de essentie. Daarbij zijn twee zaken heel belangrijk. Zo kunnen wij een zoekwoordenanalyse uitvoeren. Hierin zien we hoe mensen zoeken naar bepaalde content. Welke termen worden in Google het meest gebruikt, en in welke volgorde? Door die zoektermen te gebruiken in de tekst, vergroot je de organische vindbaarheid van je website. Daarnaast is het belangrijk om kennis te delen. Op die manier neem je een expertrol aan, wat Google weet te waarderen.

Betaalde en organische zoekresultaten

De basisintentie van SEO draait vooral om het verhogen van de organische zoekresultaten. De rangorde wordt deels beoordeeld door het aantal bezoekers van een website. Dit aantal kun je tijdelijk verhogen door te adverteren in Google. Voor een bedrag per vertoning of per klik verschijnt een advertentie op maat in de zoekresultaten van Google. Aangezien mensen eerder geneigd zijn op de bovenste links te klikken, verhoog je daarmee het aantal bezoekers naar je website aanzienlijk. Het gevaar is echter dan wanneer je stopt met adverteren, je website ineens een stuk verder wegzakt in de lijst met zoekresultaten. Adverteren is praktisch voor snelle resultaten, maar het inzetten van de juiste technieken moet nog altijd de basis vormen.

Meer weten over hoe jouw website hoger kan komen in de organische zoekresultaten van Google? Wij kunnen je op verschillende fronten adviezen geven en begeleiden.