Vergeet SEO-trucjes, kies voor Holistische SEO

Content optimalisatie

Goede content

Zonder content besta je niet op internet, zeker niet wanneer je veel concurrentie hebt. Hoe meer relevante en strategische content je bijdraagt, hoe meer autoriteit je op Google krijgt. Want als je informatie deelt die relevant is en dus gedeeld wordt door je lezers, zien zowel Google als je lezers je als expert op je vakgebied.

Belangrijk bij content optimalisatie

  • Deel relevante informatie en voorkom oppervlakkige teksten.
  • Een zoekwoordenanalyse helpt je met het kiezen van de juiste relevante zoekwoorden.
  • Denk aan de hoeveelheid tekst, hoe meer hoe beter.
  • Maak langere tekst wel leesbaar door voldoende kopjes, witruimten en foto’s.
  • Plaats regelmatig nieuwe content om te laten zien dat je een actief bedrijf bent, zowel Google als de lezer hechten hier veel waarde aan.

Werkt het?

Hierbij is niet alleen van belang wat je schrijft, maar ook hoeveel je schrijft. In een eerder artikel schreven we al eens over webteksten die werken. Onze zoekwoordenanalyse kan je helpen met de start van je optimalisatie. Het geeft je direct inzicht in welke zoekwoorden wel en niet voor je werken en hoe je ze kunt verwerken in je website.

Vergeet niet dat het optimaliseren van je content blijvend aandacht vraagt. Het is geen eenmalige actie, je moet het bijhouden. Zoals we al zeiden verandert Google voortdurend zijn algoritmes en moet je morgen herzien wat vandaag nog werkte.

×