Aan het woord: Geert-Jan Berning van Planners van waarde

Aan het woord: Geert-Jan Berning van Planners van waarde

‘Online proberen we (potentiële) relaties een bepaald gevoel mee te geven. Zo krijgen ze alvast gepaste aandacht voor ons. Het is ondersteunend aan onze mond-tot-mondreclame.’

Vorig jaar startte Geert-Jan Berning samen met vier partners de coöperatie Planners van waarde. In dat jaar moest er veel gebeuren, ook online: een nieuwe website, e-mailnieuwsbrieven, landingspagina’s, sociale media… Geert- Jan vertelt: ‘We zijn een jong bedrijf. Nu is het vooral belangrijk dat de basis staat. En dat we online het juiste gevoel overbrengen. We zijn adviseurs en vormen een klankbord voor iedereen die voor een financiële uitdaging staat. Bijvoorbeeld door ziekte of ontslag. Ik hoop dat we na deze eerste fase ook online gevonden worden. Vooral op behoeftes die er bij mensen ontstaan.’

Planners van waarde was nog maar net begonnen of de coronacrisis brak aan. ‘Als ondernemer moet je daarmee om kunnen gaan. Het leven is nu eenmaal niet maakbaar. Ik zag het positieve ervan in. Ik had meer tijd voor mijn gezin, was minder vaak van huis. Ook heb ik veel gebeld met vrienden, kennissen en relaties. Vaak gewoon voor een fijn gesprek. Al was het maar om te vragen hoe het met ze gaat. Blijf positief, er is altijd een keuze! Dat laat ik andere ondernemers graag inzien.’