Aan het woord: Tom Kokke van Berko!

Aan het woord: Tom Kokke van Berko!

‘In onze bedrijfsvoering streven we altijd naar beter, beter, best. We zijn erop ingericht om klanten van 100% goede service te voorzien. Een nette, verzorgde website draagt bij aan deze doelstelling.’

Toch is Berko online niet prominent aanwezig. Dat is een bewuste keuze, vertelt Tom Kokke. ‘Op dit moment zijn we vooral bezig met (digitale) oplossingen voor meer efficiency. Zo hebben we een armaturenboekje aan onze website gekoppeld. Hier vinden en bestellen klanten snel onderdelen. Ook ben ik op dit moment druk met digitalisering van onze processen. Op klantniveau willen we alles inzichtelijk hebben. Want wie overzicht biedt voor medewerkers en klanten, heeft over een tijdje het meeste succes. Daarvan ben ik overtuigd. Het bieden van overzicht, oftewel digitale eenvoud, moet voor ondernemers op dit moment speerpunt nummer 1 zijn. Wat ik daarmee wil zeggen: ga niet harder werken als het druk is. Maar denk na over de manier waarop je de drukte het beste kan opvangen. De coronacrisis heeft dit onderstreept. Het ‘normale’ werk liep zoveel mogelijk door. Mensen waren minder bezig met vragen die er niet werkelijk toe doen. Wij doen er zelf ook alles aan om zo efficiënt mogelijk te werken. De enige beperking in ons leven? Dat is tijd’, besluit Tom.