Google reviews verzamelen
Doel: Je wilt meer nieuwe klanten krijgen met reviews van bestaande klanten. Wist je dat 9 op de tien mensen eerst de reviews lezen voordat ze tot aankoop of een offerteaanvraag overgaan? Met kwalitatief goede reviews vergroot je de betrouwbaarheid van je bedrijf of organisatie. In dit artikel leggen we je uit hoe je Google reviews kunt verzamelen en hoe je er het beste mee om kunt gaan.
Omgaan met Google reviews
Zorg dat je bij voorkeur altijd reageert op een review die je op je Google Mijn Bedrijf pagina krijgt. Naast het vriendelijk reageren op een slechte review, is het ook belangrijk om te bedanken en positief te reageren op goede reviews.
Wat kun je nog meer met Google reviews?
Ook op je website kan het nuttig zijn om reviews van klanten te plaatsen. Dit kun je op tactische plaatsen doen, in de buurt van een call to action button of een formulier. De reviews kun je ook bescheiden plaatsen op je over ons pagina of de contactpagina. Als je de reviews wat meer in het oog wilt laten springen, is de Home pagina een goede plaats.
Zo verzamel je Google reviews
Zorg dat je met het juiste Google-account bent ingelogd in de Chrome browser. Zoek op je bedrijfsnaam, de Google Mijn Bedrijf pagina wordt rechts getoond. Klik bij Reviews op de button Meer reviews ontvangen.
Kies zelf via welk kanaal jij je klant wil vragen een review achter te laten. Dit kan standaard via email, WhatsApp en Facebook. De link naar de mogelijkheid voor het achterlaten van een review wordt automatisch geplaatst in het bericht van het kanaal dat je kiest. Daarnaast kun je ervoor kiezen om de link te kopieren en via een ander kanaal te delen.