Online ondernemen volgens Monique van der Wielen van Erfgoed Gelderland

Online ondernemen volgens Monique van der Wielen van Erfgoed Gelderland

‘Onze website bevat een hoop informatie die in onze vroeger website soms goed verstopt zat. Voorheen richtte onze website zich met name op het laatste nieuws. Maar hoe maak je ook andere onderdelen van je site beter vindbaar?’

Dit wilden we graag verbeteren, vertelt Monique van der Wielen van Erfgoed Gelderland. Daarom kwam er dit jaar een vernieuwde website. ‘Dankzij verschillende technieken, zoals het gebruik van filters, pakken we je nu online bij de hand en leiden we je naar de informatie die je zoekt. Onze website is echt een platform voor onze leden. We willen niet voor onze leden denken, maar met ze denken. We hopen dat de website daaraan bijdraagt.’

En dat kan altijd beter, volgens Monique. ‘Een slag die we in de toekomst nog willen maken, is differentiëren. Door te differentiëren kunnen we maatwerk leveren aan onze leden. Bijvoorbeeld met een ledenomgeving waarin zij elkaar makkelijk kunnen vinden. Of met nieuwsbrieven die zo zijn samengesteld dat de ontvanger leest wat voor hem of haar interessant is.’

Erfgoed Gelderland telt ruim 200 leden. Musea, historische verenigingen, archieven, monumenten en andere cultuurhistorische initiatieven. Als communicatieadviseur is Monique op dit moment druk met de organisatie van de Gelderse Roos Prijs 2021. ‘Projecten die op een bijzondere manier omgaan met erfgoed, publiek of vrijwilligers maken kans op deze prijs. Erfgoed Gelderland wil zo samenwerking en creativiteit stimuleren. We reiken een juryprijs en een publieksprijs uit.’ Stemmen kan tot en met 1 oktober.