Hoe maak je een Google Post in Google Mijn Bedrijf? 

Hoe maak je een Google Post in Google Mijn Bedrijf? 

Vanuit Prode maken we voor jouw bedrijf een Mijn Bedrijf-pagina aan. Dat is leuk, maar wat kun je er allemaal mee? En wat levert dat op? Wij vertellen je graag hoe je alles haalt uit jouw Google Mijn Bedrijf-pagina. 

Extra informatie in Google 

Eén van de bekendste aspecten van deze pagina’s is wel dat een bezoeker van Google alle bedrijfsinformatie aangereikt krijgt. Je openingstijden, adres en telefoonnummer verschijnen netjes onder elkaar in de zoekresultaten van Google. Maar je kunt er meer mee. In Google Mijn Bedrijf kun je Posts toevoegen. Deze berichten worden getoond bij jouw bedrijfsvermelding in de zoekresultaten en op Google Maps. In een Google Post kun je een omschrijving, een afbeelding en een link toevoegen. Je kunt Google Posts gebruiken voor een belangrijke mededeling, een aanbieding of bijvoorbeeld een vacature. Hiermee heb je een extra manier binnen handbereik om je bedrijf of actie te promoten. 

Google Post aanmaken in Google Mijn Bedrijf 

  • Log in om je Google Mijn Bedrijf pagina. Mocht je meerdere locaties hebben; ga naar de betreffende locatie. 
  • Ga links in het menu naar Posts. 
  • Klik op Maak je eerste post. 
  • Selecteer boven in het pop-upvenster het soort post dat je wilt maken.  
  • Vul de gegevens in 
  • Plaats foto’s en/of filmpjes. 
  • Voeg een stuk tekst toe van maximaal 1500 tekens. De post staat echter in een klein vlak; wij raden aan om 150 tot 350 tekens te gebruiken.  
  • Voeg een knop toe die linkt naar een specifieke pagina van je website. Dat kan een bestelpagina zijn, maar ook een pagina waar meer informatie staat. 
  • Rechtsonder kun je op Voorbeeld klikken om het resultaat van je post te zien. Ben je tevreden? Klik dan op publiceren. 

Het leuke is dat je de statistieken van je posts kunt zien. In het overzicht bij Posts zie je hoe vaak een post afgelopen week bekeken is. Zodra je op een post klikt, worden voor die post de inzichten getoond. 

Enkele tips

  • Prettig om te weten: je kunt een post nog altijd bewerken of verwijderen nadat je deze gepubliceerd hebt. 
  • Je kunt maximaal 10 posts plaatsen. De laatst toegevoegde post wordt als eerste getoond, de overige posts worden in een carrousel geplaatst. 
  • Gebruik liggende afbeeldingen. Staande afbeeldingen worden door Google bijgesneden. Het beste formaat is 750 pixels breed. 
  • Je kunt de posts delen op social media. Elke post heeft namelijk een eigen URL. 
  • Een post staat een week live in Google Mijn Bedrijf, daarna wordt deze automatisch verwijderd. Zorg dus dat je regelmatig iets nieuws post. Bij een evenement blijft de post staan tot deze is afgelopen. 
  • Als er in de tekst een telefoonnummer staat, kan die post door Google geweigerd worden. 
  • Begin je bericht met de belangrijkste boodschap. Zo zien mensen direct waar het over gaat. 

Een volgende keer gaan we in op het nut van afbeeldingen plaatsen in je Mijn bedrijf pagina en eventuele andere tips om meer uit je Mijn bedrijf pagina te halen.