Waarom de Mijn Bedrijf pagina een must is

Waarom de Mijn Bedrijf pagina een must is

Je hebt vast wel eens een bedrijf opgezocht op Google, waarna er verschillende bedrijfsgegevens  tevoorschijn kwamen. Je ziet dan bijvoorbeeld in één oogopslag de openingstijden en het telefoonnummer van het bedrijf. Maar wat is een Mijn Bedrijf pagina nu precies, wat doet het en waarom zou elk bedrijf een Mijn Bedrijf pagina moeten aanmaken? We leggen het je in dit artikel uit.

Wat is een Mijn Bedrijf pagina?
Laten we beginnen met uitleggen wat een Mijn Bedrijf pagina is. Wanneer je je eigen bedrijf hebt kun je een Mijn Bedrijf pagina aanmaken, waardoor Google alle informatie rondom jouw bedrijf verzamelt en weergeeft wanneer er naar je bedrijf gezocht wordt. Wanneer je Prode opzoekt op Google ziet dat er als volgt uit:

Je Mijn Bedrijfspagina zorgt dus voor een overzichtelijke weergave van jouw bedrijf en contactgegevens in de zoekresultaten van Google. Omdat ook de adresgegevens weergeven worden verhoogt dit je lokale vindbaarheid.  Een Mijn Bedrijfspagina is dus ontzettend handig voor de mensen die contact met je willen opnemen. Maar er zijn meer voordelen:

De voordelen van een Mijn Bedrijf pagina

  • De Google gebruiker kan direct naar je bellen door, op de mobiele telefoon, op het telefoonnummer te tikken.
  • Google Maps is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dus heeft iemand een afspraak gemaakt, dan kan hij eenvoudig zijn route plannen.
  • Buiten de adresgegevens worden ook de openingstijden getoond. De Google gebruiker weet hierdoor meteen of hij telefonisch contact op kan nemen of langs kan komen.

Hoe weet ik of er een Mijn Bedrijf pagina is?

Je komt erachter of je bedrijf al een Mijn Bedrijf pagina heeft, door simpelweg in Google je bedrijfsnaam in te typen. Komt er rechts een kenniskaart met de gegevens van je bedrijf te staan? Dan is er een Mijn Bedrijf pagina. De vraag is of je hier ook eigenaar van bent.

Staat er onder de adresgegevens géén ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’, dan is de Mijn Bedrijf pagina al door iemand van het bedrijf geclaimd. Bij bedrijven die onder een overkoepelende organisatie werken kan het voorkomen dat de moederorganisatie deze pagina in beheer heeft. Zorg er dan voor dat je zelf als eigenaar toegevoegd wordt.

Wordt er geen kenniskaart getoond of staat er ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’, dan is het zaak om de Mijn bedrijf pagina aan te maken en te claimen.

Mijn Bedrijf pagina aanmaken

Het aanmaken van een Mijn Bedrijf pagina begint met het aanmaken van een Google account. Hiermee beheer je je Mijn Bedrijf pagina. Controleer hier of je een Google account hebt.  Heb je nog geen Google account, dan kan je hier een Google account aanmaken.  Zorg dat je op het goede Google account bent ingelogd als je de Mijn Bedrijf pagina aanvraagt.

Als er een kenniskaart wordt getoond met de bedrijfsgegevens van je bedrijf, klik dan op de link ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’. In de daaropvolgende schermen volg je de stappen. Controleer de informatie en vul deze  eventueel aan.

Is er geen kenniskaart zichtbaar, dan kun je zelf een Mijn Bedrijf pagina aanmaken door naar Google business te gaan. Vul hier de gegevens van je bedrijf in.

Tips voor je Mijn Bedrijfpagina

  • Plaats je bedrijf in een of meerdere categorieën.
  • Voeg een profielfoto en omslagfoto toe.
  • Vul de openingstijden van je bedrijf in.
  • Zorg dat bij Website de goede URL vermeldt staat.
  • Wanneer de optie er is, voeg URL’s van je website toe (afspraak maken, menukaart, etc.).
  • Voeg meer foto’s toe van het bedrijfspand, medewerkers, producten, etc.
  • Wanneer het bedrijf tijdens vakanties gesloten is dien je dit ook op je Mijn Bedrijf pagina te vermelden. Sommige klanten halen de gegevens namelijk uit de Mijn Bedrijf pagina.

Verificatie Mijn Bedrijf pagina

Om aan Google te laten zien dat je de eigenaar van het bedrijf bent krijg je een verificatiecode. Zorg dat je de code niet vergeet in te voeren want na 30 dagen verloopt de code. Wanneer je pagina geverifieerd is kun je aan de slag met het bijhouden van je pagina! Dit is bijvoorbeeld belangrijk wanneer het bedrijf gaat verhuizen naar een andere locatie of wanneer de openingstijden wijzigen.

Voor jouw klanten is het makkelijk als je bedrijf een Mijn Bedrijf pagina heeft; zo maak je de stap om contact met je op te nemen een stuk makkelijker.  Nu je weet waarom een Mijn Bedrijf pagina een must is, rest je nog één ding: zelf een Mijn Bedrijf pagina aanmaken!