Was het jou al opgevallen? Prode gooit het roer om!

Was het jou al opgevallen? Prode gooit het roer om!

‘Met minder krijgen wij meer voor elkaar’

Het klinkt paradoxaal, toch werkt het voor ons. Met minder krijgen wij meer voor elkaar. Minder medewerkers, minder werkplekken en minder nieuwe klanten. We krijgen er meer werkgeluk, meer samenwerking en meer tevredenheid voor terug.

Het moest anders, het kon anders en het ging anders

Mede dankzij Covid eigenlijk. Want opeens moesten wij (net als jij waarschijnlijk) een pas op de plaats maken. Onze fijne kantoorruimte was plots een nutteloze ruimte waar geen medewerker meer te bekennen was. Netwerkevents werden afgelast en informele koffie-uurtjes en borrels waren een tijdlang onmogelijk. Wij, Sander en Barbera, hebben het geluk dat we naast zakenpartners ook privé partner zijn. Dus al die avonden thuis, in de bubbel van ons gezin, hadden we genoeg tijd om nieuwe plannen te smeden.

De kracht van Prode: onze mensen

Willen we ieder jaar nog steeds veel meer nieuwe klanten? Of wilden we liever meer aandacht kunnen besteden aan vaste klanten? We kunnen wel flink door blijven groeien, maar is dat wat we zelf willen?, en is dat het beste voor onze klanten? En hoe zit het met onze medewerkers? Hoe hoog is hun werkdruk? En kunnen zij zich voldoende ontwikkelen? Aan het eind van de rit waren we het over één ding roerend eens: ondanks dat we sterk afhankelijk zijn van technologie bij Prode, zit de kracht van Prode toch echt in onze mensen.

Minder medewerkers, meer autonomie

De markt waarin wij actief zijn, concurreert hevig en is bovendien trendgevoelig. Medewerkers die vooral aan deadlines denken en daar hun werk op inrichten, missen wel eens de kans om trends te volgen. Trends die zo belangrijk zijn voor ons vak en onze klanten. Daarom krijgen onze medewerkers nu de ruimte om trends te signaleren en ons bedrijf binnen te brengen. Ze kunnen daarvoor de tijd nemen en zich verdiepen. Bijvoorbeeld met cursussen, persoonlijke ontwikkeling, kennis- & softskills-opleidingen.

Door deze aanpak ervaren onze medewerkers meer autonomie. Ze voelen zich vrijer om hun werk zelf in te vullen. En dat helpt ook om breder inzetbaar te zijn. Natuurlijk hebben we met Renato een expert in huis op het gebied van development en WordPress, maar projectmanager Babette kan nu ook eenvoudigere aanpassingen op je website doen. En Rianne is nog steeds onze SEO-specialist, maar Laura kent nu ook de principes van SEO beter en ondersteunt haar waar nodig. Zo gaat het werk voor jouw sterke online merk altijd door.

Minder werkplekken, meer samenwerking

Dit jaar namen we afscheid van ons veel te groot geworden kantoor. Aan de Oosterweg 87 in Wijchen richtten we ons nieuwe kantoor in. Of eigenlijk moeten we zeggen, onze nieuwe ontmoetingsplek. Want dat is het. Een ontmoetingsplek waar we samenkomen om te sparren, overleggen, beslissen en werken. Een plek met minder werkplekken, maar met meer gezelligheid en veilige IT-oplossingen. Zo houden we de verbinding met de thuiswerkers. Helemaal passend bij het hybride werken.

Minder nieuwe klanten, meer aandacht

Vanaf nu bedient Prode dus minder nieuwe klanten. Dat betekent niet dat we afscheid nemen van klanten. Integendeel, we omarmen onze klanten. Dus jou ook. We geven je de aandacht die je verdient, ook al vraag je er misschien niet om. Maar we merken dat onze ongevraagde adviezen en tips gewaardeerd worden. Net als de online aandacht die we onze klanten geven. Ook voor komend jaar werken we aan leuke extraatjes waarmee we je kunnen helpen .

De provincie helpt ons!

Het leuke is dat niet alleen wij de meerwaarde inzien van onze nieuwe aanpak. Ook de Provincie Gelderland waardeert onze plannen. Zelfs zo goed dat ze ons een handje helpen met subsidiegelden uit het SMART Overbruggingsplan MKB. Dankzij deze subsidie kunnen wij onze plannen het komende jaar al verder gaan doorvoeren. Wat we ermee gaan doen? Nou dit:

  • Talentscans
    Binnen ons team weten we precies wie waar goed in is en wie wat graag doet. Maar ook zijn we benieuwd naar onontdekte kansen. Met talentscans hopen we dit jaar inzicht te krijgen in wat onze medewerkers nog meer kunnen. Wat zij nog willen ontwikkelen en wat daarvoor nodig is.
  • Veilige thuiswerkplekken
    In ons team werken veel moeders. Dat klinkt traditioneel, maar het hybride werken vraagt toch om aanpassingen in een gezin. Daarom hebben we voor onze medewerkers passende thuiswerkplekken mogelijk gemaakt. Met de subsidie van de provincie willen we deze werkplekken ook zo veilig mogelijk maken. Met beveiligde IT-oplossingen en werkverbindingen. Iets dat steeds belangrijker wordt, nu we veel op afstand met elkaar blijven werken en overleggen.
  • Opleidingen
    Uit de talentscans moet blijken waar onze medewerkers en het team als geheel behoefte aan hebben. Dat kunnen cursussen of opleidingen zijn gericht op ons vakgebied. Maar ook verdieping met communicatiecoaching, inburgering, persoonlijke ontwikkelingen bijvoorbeeld.

Al met al hebben we al veel bereikt ondanks de corona perikelen en we hebben nog veel meer in petto voor de komende jaren!