Tips om alles uit je Google Mijn Bedrijf te halen

Tips om alles uit je Google Mijn Bedrijf te halen

Het zal je waarschijnlijk bekend zijn dat je met de Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor een betere lokale vindbaarheid. Via de Mijn Bedrijf pagina kunnen huidige klanten je makkelijk bereiken, maar ook zorgt het dat potentiële klanten met jouw bedrijf in aanraking komen.

Maar hoe maak je nu optimaal gebruik van Google Mijn Bedrijf? In onze vorige post hebben we het al over het plaatsen van posts gehad. We geven je graag nog wat meer tips.

De basisinformatie

Er is veel informatie die je in Google Mijn Bedrijf kunt toevoegen. Heb je een bijvoorbeeld een restaurant? Dan krijg je de mogelijkheid om bijvoorbeeld de URL van de menukaart toe te voegen. Bij een webshop krijg je bijvoorbeeld weer de mogelijkheid om producten toe te voegen. Google bepaald welke mogelijkheden je krijgt.

Er zijn enkele dingen die in de basis goed moeten zijn:

  • Zorg dat je informatie up-to-date is, zodat klanten de goede contactgegevens zien. Denk hierbij aan: bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, website, omschrijving en bedrijfscategorie.
  • Voer speciale openingstijden in, zoals wanneer het bedrijf gesloten is met feestdagen zoals kerstmis. Maar ook als het bedrijf standaard tussen kerst en oud en nieuwjaardag gesloten is kun je dat aangeven.
  • Soms is er de mogelijkheid om een URL in te voeren zodat de klant direct naar de contactpagina geleidt wordt. Erg praktisch voor de klant.

Informatie over je product of dienst

De Google Mijn Bedrijf biedt je de mogelijkheid om je diensten of producten aan te geven. Hierdoor geef je op een eenvoudige manier aan wat het bedrijf doet. Als mensen zien wat je verkoopt, worden ze nieuwsgierig en zullen ze eerder je website bekijken of bij je bedrijf langskomen.

Kenmerken van je bedrijf

Door kenmerken toe te voegen, geef je de klant meer informatie waardoor ze makkelijker hun beslissing kunnen maken. Wanneer je bedrijf rolstoeltoegankelijk is bijvoorbeeld.

Vragen via de Google Mijn Bedrijf pagina

Via het onderdeel Berichten kun je aangeven of je toestaat dat klanten je een bericht kunnen sturen via de Google Mijn Bedrijf pagina. Wees er wel bewust van dat je, als je dit inschakelt, ook moet zorgen dat je vlot op deze vragen antwoord dient te geven om een goede indruk achter te laten.

Afbeeldingen

Afbeeldingen toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf pagina is iets wat je zeker moet doen. Het zorgt voor herkenning van jouw bedrijf wanneer je foto’s van het pand of locatie toevoegt. En het geeft ook een inkijkje in het bedrijf wanneer je foto’s van je producten of foto’s van de werkvloer post. Zorg in ieder geval dat je een goede afbeelding van je logo, het team en je product of dienst toevoegt. Goede afbeeldingen zeggen vaak meer dan 1000 woorden.

Google Mijn Bedrijf Reviews

Nog een tip: op Google Mijn Bedrijf kunnen mensen reviews over je bedrijf achterlaten. Goede reviews zorgen ervoor dat je betrouwbaar overkomt en kan ervoor zorgen dat klanten naar je website doorklikken. Heb je een super tevreden klant, vraag hem dan om een review achter te laten op je Google Mijn Bedrijf pagina. Je kunt eenvoudig een linkje sturen naar je klant. Ga naar Home en scroll naar het kopje ‘Krijg meer reviews’. Door op ‘Reviewformulier delen’ te klikken kun je de link kopiëren en die naar je klant doorsturen.